WTCC HUNGARORING

Keresztyén Fruzsina – Ferencz Marcell | 2015. május első hétvégéjén megrendezésre került a WTCC (FIA World Touring Car Championship) HUNGARORING-futama Mogyoród külterületén, immár az 5. alkalommal. A pálya a Formula-1 magyar nagydíjról ismert, de ez a rendezvény is odacsábította az autóversenyek számos szerelmesét a helyszínre, ebbe pedig mi is beletartoztunk.

Péntek kora délután elfoglaltuk a szállásunkat Fóton, így rengeteg időnk maradt. Hogy lefoglaljuk magunkat, körülnéztünk a városban. Szemügyre vettük a római katolikus templom csodásan díszített homlokzatát, rózsaablakát, tornyait és bementünk a templom előtt fekvő ligetbe is, ahol szobrok és emlékművek álltak.

11256427_831577386877455_1447475086_n

Szombaton a rossz idő ellenére kezünkbe vettük a belépőjegyeket és elindultunk. Amikor beértünk, elfoglaltuk a fedett szektorban a helyünket. Természetesen a Zengő Motorsport boxával szembe ültünk, ahogy mindenki más is. A lelátó e részén tömeg volt! Mindenki kíváncsi volt Michelisz Norbertre, a magyar versenyzőre, és izgatottan várták, hogyan fog teljesíteni a gyári Citroenekkel szemben, ekkora létszámú hazai közönség előtt. Amikor felemelkedett a boksz ajtaja, és kilépett Norbi, mindenki lengette a magyar, Nooorbi!, vagy #5-ös zászlóját, fújta a dudákat, ütötte a Zengő feliratú dobokat. Hatalmas hangulat volt. Michelisz pedig odaintegetett a lelátó felé és örömmel nézte, hogy ennyi ember támogatja, és elismeri azt, amit csinál.

De ki is ő? Ki ez a férfi, akinek emberek ezrei szurkoltak a helyszínen, vagy a televízió elől?
Egy tehetséges, fiatal autóversenyző, aki a Zengő Motorsport alakulatával vesz részt jelenleg, melynek csapatfőnöke Zengő Zoltán. Európa-kupa, és többszörös világbajnoki futamgyőztes. Megnyerte már a Suzuki Swift Kupát majd Renault Clio Kupa bajnoka lett. A legfontosabb viszont, amit meg kell, hogy említsünk, az az, hogy a túraautó-világbajnokság ELSŐ magyar résztvevője.

11216436_831577363544124_662279377_n

Visszatérve a napunkhoz, egyáltalán nem volt unalmasan. Hol FIA WTCC vagy ETCC szabadedzés vagy időmérés volt, hol KIA Lotos Cup időmérés, vagy már ennek a versenye álló rajttal, vagy AutoGP verseny szintén álló rajttal melynek győztese Facundo Regalia lett. Őszintén, mindent nagyon élveztünk. Amikor pedig volt egy kis időnk két futam között, a kiállított autókat néztük meg. Volt Subaru, BMW, Audi S1 Rally és egy Chevrolet Camaro. Ezeket ki is lehetett próbálni a pályán. A Citroenes sátornál pedig reflexteszt és a Hungaroring pályájával egy szimulátor várta az érdeklődőket. De nem csak a vezetést lehetett kipróbálni, kerékcsere szimulátorral is készültek a rendezők. Emellett Kiss Norbert Kamionos Európabajnok kamionjával, egy Dakaros kamionnal és persze Michelisz Norbert Hondájával is lehetett fényképet készíteni. Ezt természetesen mi sem hagytuk ki. Ezek után a szállás felé vettük az irányt, ám Mogyoródon megálltunk pár képet készíteni a gyönyörű nevezetességekről. A patakot átívelő hídról, a táncoló párt ábrázoló szökőkútról és egy lovas huszárról is. Majd visszaértünk a szobákba, megnéztük a képeket, amit aznap készítettünk, bepakoltunk a bőröndjeinkbe, és szomorúan gondoltunk arra, hogy már csak egy nap, és visszazökkenünk a szürke hétköznapokba.

11198547_831577373544123_305286896_n

Vasárnap, azaz utolsó nap, sok-sok izgalmas pillanatot tartogatott a számunkra. Többen is voltak, mint szombaton, az összes tribün tele volt. Az első program a gördülő rajtos ETCC futam volt. Ezen számos izgalmas esemény történt, amit a pilóták csináltak egymás között. Ütközések, kicsúszások, kilökések, leszakadt hátsó lökhárító. Kicsit sem mindennapi dolgok! Azt se feledjük el, hogy Dusan Borkovich szerződést bontott a Proteam WTCC csapattal, ugyanis a Hondát nem tudták átalakítani úgy, hogy beférjen a 208 cm magas férfi, így Magyar B3 Racing-nél versenyzett a hétvégén az ETCC-ben, ahol megnyerte az időmérőt, és céltudatosan tört előre a győzelem felé. Ám az első kanyarban túl erőszakos volt, kilökte társát a pályáról, amivel nem megérdemelt előnyt szerzett, így egy boxutca-áthajtásos büntetést kapott, aminek következtében Kajala vette át a vezetést, aki az utolsó körben hibázott, így megelőzte őt egy magyar, aki addig végig szorosan mögötte volt. Ez a személy pedig nem más volt, mint Ficza Ferenc, a Zengő Motorsport másik pilótája, aki így az első futamot megnyerte! A második futam állórajtos volt, amin Borkovic az élre tört, és immár nem engedte ki kezéből a győzelmet, a szorosan mögötte autózó Ficza már nem tudta megelőzni.

Az AutoGP futama különösebb meglepetéseket nem tartogatott. Az élről induló Antonio Pizzonia rajt-cél győzelmet aratott, maga mögött tartva az első verseny győztesét, az Argentin pilótát, Facundo Regalia-t.

A WTCC első futamára már hatalmas tömeg gyűlt a pályára, össze sem lehettet hasonlítani a szombati nappal. És ez a több mint 60 000 ember együtt szurkolt Michelisz Norbinak. A fanatikusok az arcukra magyar zászlót vagy 5-ös számot festettek, fejükre Zengős sapkát húztak, de volt olyan is, aki Norbi autóját másolta le hungarocellből, és azt húzta a fejére. Olyan is volt, aki a hungarocellből egy 5-ös számot készített, vagy NORBI nevének betűit vágta ki, és azt mutatták fel. Arról nem is beszélve, hogy minden második ember a Hondás pólóját, pulcsiját, sapkáját, mellényét viselte (a nap végére mi is beszereztünk egy-egy pólót). Rengeteg zászló is lobogott és a dudák hangjától zengett a lelátó, a közönség ritmusra fújta azokat.

11245266_831577300210797_1209576860_n

Az első futama a megjósolt taktikázással zajlott. Norbi óvta az autót, hogy a lehető legjobban teljesítsen a második futamon. Nem ment bele kétes helyzetekbe. Az időmérő alapján a 10. helyről indult, ám így is három helyet lépett előre. Viszont a harmadik körben a célegyenes végén egy rövid féktávval Tom Chilton átvette tőle a 7. helyet. Ezek után a sorrend már nem is változott. Az első Lopez, a második Müller, a harmadik helyezést pedig Valente tudhatta magáénak.

A második futamon Michelisz az élről indulhatott a fordított rajtsorrend szabályának értelmében, mivel a szombati időmérő edzésen 10. helyen végzett. Michelisz felállt az első rajtkockára. A közönség megfagyott. Amikor pedig elrajtolt minden probléma nélkül, a tribünökön hatalmas éljenzés hallatszott. Mindenki Norbi nevét kiáltotta! Több ezer szív egyszerre dobbant! Ám ahogy lenni szokott, nem ment mindenkinek zökkenőmentesen minden. Gabriele Tarquini az utolsó helyről indulva (időmérőn történő balesete miatt), jól kapta el a rajtot, ám az előle induló Filippi beragadt, így Tarquini kénytelen volt a füvön,a korláttól pár centikre kikerülni versenytársát. A visszafordító kanyar is szedett áldozatot. A Ladás pilóta, Rob Huff volt a szenvedő alany. Három Citroen közé került, és ahol már nem tudta megfogni az autót, keresztbe állt a pályán, és jobb hátsó kereke is kitört, így kénytelen volt feladni a versenyt. Eközben Norbi tudatosan és jól kihasználva a maga mögött keletkező káoszt, nyugodtan építette előnyét az élen, volt mikor 9 másodperces előnye volt, de végül a 2. futamot 7,1 másodpercnyi előnnyel NYERTE MEG! A második futam első helyezettje tehát Michelisz Norbert lett, a magyar versenyző! A második helyen Coronel, a harmadikon pedig Chilton végzett.

Így zajlott tehát a verseny a HUNGARORINGen, 2015-ben. Ficza Ferenc és Michelisz Norbert, a két magyar pilóta győzelmével. Hatalmas ünnepléssel, a magyar Himnuszt játszva a dobogón.

Keresztyén Fruzsina
Ferencz Marcell

Please follow and like us:

Comments

comments