Itt az idő, hogy felkelj téli álmodból!

11127047_819359001432627_2138802925_n

A cserkészek még a rossz időben is készen állnak egy túrára. Kis csapatunk igaz jó időben kirándult, a reggel mégis csípős volt, a tavasz első hónapjához méltóan. Ekkor kezd ébredezni a természet, előjönnek a hóvirágok, amikből szintén sokat láttunk, és persze meg is örökítettük.

A Márciusi Emléktúra leghosszabb távja 48 km volt, de mivel nem akartunk felvágni senki előtt, így egy kisebb távot, a 12 km-t választottuk. Az útvonal Egeren, a Berva-völgyön és a Cserkészparkon át vezetett. Amikor mindenki odaért a Bagolyvárhoz az indulási helyre, és választottunk egy csapatnevet (Gólyák), kezdetét is vehette a túra. …Persze azért még előtte a cserkész szelfi nem maradhatott el!

11124606_819359284765932_1697216767_n

Kristóf poénjai közt elkezdtük értelmezni a kapott térképet. Ezen tájékozódva a régi bervai gyár felé (Berva Rt) sétáltunk, majd földúton folytattuk utunkat. Menet közben a Vár-hegy csodás látványa tárult elénk, és nem tudtuk megállni, hogy ne készítsünk pár fotót. Természetesen, a korral haladva mi is odaálltunk a táj elé, és elkészültek a bizonyos szelfik. Viszont mikor hátrafordultunk, láttunk egy férfit, aki egy nagyon magas és vékony fáról nézelődött, ez mosoly csalt arcunkra, hiszen nem tudtuk, hogyan oldja meg, hogy le is jöjjön onnan, ahova felmászott! Nem sokkal később, találtunk egy vadlest, ami elég ingatag volt, de felmásztam megnézi, hogy mennyire biztonságos. Engem még elbírt, így Dani, a fotósunk is felmászott, egy panorámafotót készített. Folytattuk a táv teljesítését, mikor rengeteg hóvirágra lettünk figyelmesek. Ezekért a bozótba, a tüskés gallyak közé is képesek voltunk bemászni, pár jó beállításért.

Az erdőben sétálva, egy sziklán megálltunk elfogyasztani ebédünket, amit hoztunk. Miután mindenki befejezte, a Les-rétre vezetett utunk, ahol a helyes utat a távoli füst mutatta. A rét felénél viszont ismét meg kellett, hogy álljunk Danival. Egy hatalmas fa alá feküdtünk be, egy újabb, csodás fotó kedvéért. Mint kiderült, más túrázók sütöttek szalonnát. Igen jó illata volt, megfordult a fejünkben, hogy jó lenne csatlakozni, de inkább folytattuk a túrát.

A táv vége felé elhaladtunk a Berva-völgyi kőfejtő mellett. A kövek mintha szabályosan lettek volna elhelyezve, figyelemfelkeltő volt. Itt egy újabb csapat túrázóval futottunk össze. A felnőttek mellett, tőlünk fiatalabbak is voltak. Meglepően a kisebbek is nagyon jól bírták a túrát. Kiscserkészek is részt vettek, kendővel, jelvénnyel.

IMG_0254(2)

Az utolsó kanyarban, nem akartuk a hosszabb utat választani, így az ott lévő réten átvágtunk. Ám, mikor hátrafordultunk, láttuk, hogy a sok kicsi, minket követve, szintén levágta az utat. Belecsábítottuk őket a rosszba! Én persze a tornacipőmbe csak végigcsúszkáltam a füvön, ami óriási élmény volt. (De legalább volt, aki ha esek, megfogjon!)

A célba beérve forró tea, és finom gulyásleves várt mindenkit. Nem vártuk meg, míg kicsit kihűlt, olyan jó illata volt, egyből kanalazni is kezdtük. (Jól le is égette a nyelvünket!) Itt átvettük még az oklevelünket, és a kitűzőket, majd aki kerékpár helyett busszal készült vissza, elindult a megállóhoz. Akinek pedig nem volt elég az eddigi túra, nekivágott gyalog a Bervából Egerig. A megspórolt buszjegy ára pedig nem ment kárba, egy hűsítő italra váltotta be.

panorámafelvétel0,5

Így telt tehát a túra, rengeteg viccelődéssel, nevetéssel, fotók készítésével. Aki szeret túrázni, és jó társaságban eltölteni az idejét, köztünk a helye, következő túránkon pedig szívesen látjuk! Csak annyi a dolgod, figyeled a MéDiák felhívásait, s személyes jelentkezel, vagy a neten a „Csatlakozom” gombra kattintasz, és persze hogy megjelensz a túrán.

Nem bánod meg, minden túra más és más, mégis nagyon jó! Emellett még sportolsz is egy keveset!

Szöveg: Keresztyén Fruzsina
Fotó: Osvárt Dániel, Tóth Petra, Keresztyén Fruzsina

Please follow and like us: