A küzdelem gyümölcse – Sebők Klaudia triatlonos sikerei

10593209_734493716617064_2936402080486304651_nSebők Klaudia vagyok, 17 éves. 8 éve kezdtem el ismerkedni a triatlon sportággal a Mezőkövesdi Triatlon Egyesületnél. A triatlon 3 sportágat foglal magában: az úszást, a kerékpárt és a futást. Serdülő korosztály óta űzöm komolyabban, azóta egyre jobb és jobb eredménnyel. 3 évig voltam igazolt versenyző a TVK-Mali Triatlon Klubnál. 2014 nyarán igazoltam át Egerbe, a Bátorfi-Agria KTK-ba. A tavaszi kimaradást követően elkezdtem komolyan edzeni, aminek meglett az eredménye: Olimpiai Reménységek Versenyén 3. hely, Fadd-Dombori Országos Bajnokságon pedig 1. helyen sikerült befejeznem a versenyt. Tavaly sprint távokon (750m – 20km – 5km) indultam,de idén kezdek el ismerkedni az olimpiai távval (1500m – 40km – 10km). Céljaim az idei évre tekintve, hogy a Genovában tartandó Junior Európa Bajnokságra kijussak, hazai és nemzetközi versenyeken az élmezőnyben végezzek.

Nagyon szeretem ezt a sportot,mert mindent magában foglal. Egy napomat már el sem tudom úgy képzelni, hogy nem az uszoda vizében térjek magamhoz reggelente. Ha kell, akkor kikapcsol, és ha kell, akkor küzdésre buzdít: rengeteg akaratot, kitartást ad! Mindemellett életcélokat, hiszen:

sport közben megtanulom: sok dologért meg kell küzdeni, de előbb-utóbb meg lesz az eredménye!

10383626_509354525877028_7633588288860911105_n

10259727_437531656386064_4517158927944321386_n

10447630_437531466386083_243881772491049157_n

1238392_437531349719428_4989821935937211220_n

Triathlon Junior European Cup-Tiszaújvàros Triatlon Nagyhét

10687151_437531383052758_4104710672455432784_n

Íme, néhány versenyem részletesen…

gerinczúzódásból a dobogó tetejére!

Fadd-Dombori Országos Bajnokság (2014)

A verseny napján utaztunk csak a helyszínre, ahol felvettük a rajtszámot, maradt idő még egy kis pihenésre is előtte. Aztán délután 15:15-kor volt a rajt. Különösen nem voltam izgatott a verseny előtt, csak kissé negatív gondolatok motoszkáltak a fejemben. Az úszás előtt ezt mondtam anyukámnak: „Nem hiszem, hogy jól fog menni, hisz 2 hétig nem edzettem semmit. Ahogy sikerül, úgy sikerül, de mindent megteszek annak érdekében, hogy a legjobbat kihozzam magamból!

De ugorjunk csak vissza 2 hetet az időben, hogy pontosan mi is történt! A csapattársaimmal épp a 3 órás kerékpáredzésünk 1/3-nál tartottunk, ahol jött egy erős résztáv. Mondtam a fiúknak, hogy menjenek nyugodtam, majd találkozunk a 20 perces lendületes szakasz végénél. Sajnos ez nem történt meg… Tarnaleleszen kifutott egy ember elém az úton, akit szerencsétlenül sikerült elütnöm. Persze ő karcolások nélkül megúszta az egész balesetet. Nekem keresztcsont-, medence- és gerinczúzódásom lett, mindemellett csuklórándulás és néhány felületi sérülés. Két kórházban töltött hosszas nap után kiengedtek. Röviden így néz ki az előtörténet. Térjünk is vissza a versenyhez…

Elindították az úszást a Duna holtágában, s nagyon meleg volt aznap. Aki ismer, tudja rólam, hogy én szakadó esőben és nagy melegben szeretek a legjobban versenyezni. Könnyűnek éreztem a kezeimet, amikor kijöttünk a vízből, nagy meglepetésemre az 1. sor végén csápoltam. Soha nem úsztam még olyan jó időt. Feltöltődve pozitív gondolatokkal, az járt a fejemben, hogy most már bármi megtörténhet, semmi sem lehetetlen. Biciklin éreztem a derekam, de nem foglalkoztam vele túlságosan, bennem volt a bizonyítási vágy. Lepattanva a kerékpárról, mezítláb futás be a depóba: bukósisak ledob, futócipő felhúz, rajtszám megfordít, és kezdődhet az 5 km! Láttam, hogy a 15 fős bolyból 4.-nek mentem ki a futópályára, ahol árnyékos rész nem volt, végig beton,ami még a meleget is nyomja fel. Nem futottunk még 300 métert sem, már a 2. helyen voltam – előttem csak az újonnan Magyarországra leigazolt izraeli Gal Rubanenko volt. Minden gondolatot kizárva a fejemből, csak azt mondogattam magamban, hogy innen nyernem kell! Nem hallottam és nem láttam semmit, csak a pályát magam előtt. Nem érdekelt, hogy zsibbad a lábam, a kezeimet már nem érzem, de tudtam, hogy mennem kell! A célegyenesben hátrapillantva, hogy esetleg lesz-e hajrá a végére, vagy fölényesen sikerül megnyernem, örömmel bizonyosodtam meg arról,hogy EZ AZ ÉN NAPOM! Nagyon jó érzés volt átszakítani a célszalagot, az emberek ujjongatnak, kiabálnak – ez egy leírhatatlanul fenomenális hangulat – főleg az előtörténet tükrében! Remélem, még lesz alkalmam átélni hasonló érzéseket.

clau

„Viharos” dobogó nemzetközi versenyen

Karlovy Vary Olimpiai Reménységek Versenye (2014)

sebők klauAugusztus 16-án szombaton került lebonyolításra az ORV, ezzel együtt a felnőtt Európa Kupa. A magyar csapattal már csütörtökön kiutaztunk a gyönyörű cseh városba. Előzetes információk alapján, 18°C-os időt mondtak, napsütéssel, esetleg pici felhősödéssel. Ehelyett ennek az ellenkezője volt, 11-14°C és szakadó eső minden nap… egy kis széllel fűszerezve. A tó vizének hőmérséklete is csalódást okozott, a kiírt 26 helyett 18 fokos volt. Lehet összekeverték az időjárással?! Neoprén ruha nem volt nálam, de a pénteki napon bemerészkedtem a vízbe. Nehezen, de sikerült leúsznom a 375 m-es kört és a fejest gyakorolnom. Talán az esőcseppek is melegebbek voltak, mint maga a víz. Aznap még volt egy átmozgató, picit gyorsító futásunk. Este vacsi, fel a 9. emeletre, megbeszélés a következő nappal kapcsolatban, végül jöhetett a jól megérdemelt alvás.

Nem lepett meg mindet, hogy amikor a verseny napján fölébredtünk, megint szakadt az eső. Reggeli után volt egy kerékpár pályabejárásunk. Nem mondom, hogy egyszerű útvonalat jelöltek ki – de az biztos,hogy izgalmas volt… Nem más, mint macskakő, 23%-os hosszú emelkedő, életveszélyes 150°-os kanyarok,és a „kedvencem”: a lépcsők – de tetszett! Délután 2 óra körül rajtoltunk. Már az úszás elején rosszul kezdtem, a bemelegítés után teljesen lefagytak a végtagjaim, lemerevedtem. A neoprénes tömeg elugrott, mi meg ott maradtunk és rájuk csobbantunk be a vízbe. A 2 körös úszás során a jéghideg vízben a tüdőm összeszűkült, a lábam nem éreztem. Kimásztam a vízből, nem a legjobb helyen a nemzetközi mezőnyben. Rajtszámot felvettem, bringámra felpattantam és jöhetett a tekerés. Ezek után „nagyon jól ment”, hisz a lábaim lefagytak és fájdalmat nem éreztem a hegyekkel gazdagított pályán. Feltekertem a 3. bolyra, onnan egy cseh lánnyal megszöktünk (gyors kitörés a kerékpárosok együtt haladó tömegből – a szerk.). Felértünk a 2.-ra is, honnan egyedül folytattam tovább az utamat. Akik leszakadtak az első sorról, őket beértem út közben. Eljött a tekerős szakasz vége, leszállás, biciklit felemelni és lefutni a lépcsőn. Jó, mi?! Lépcsőn le bringával a kézben. Elkezdődött a futás, ami 2 körös volt. Az elején éreztem a bicikli fáradalmait, de mennem kell, hisz nemzetközi verseny és elől vagyok épp a 6. helyen. Az izgalom kedvéért a futópályába is tettek emelkedőt… és lépcsőket! Utolértem az Európa Kupa 2. helyezettjét, Ivona Miklosovát, így már az 5. helyen voltam a junior-ifi mezőnyben. Sajnos több embert nem sikerült utolérnem, így a korcsoportomban 3. helyen zártam, amivel nagyon meg voltam elégedve, hisz új rekordot futottam 5000m-en. Az ünnepélyes eredményhirdetésre csak este került sor, ahol átadták a 3. helyért járó díjat, és ami meglepett minket is, hogy a magyar csapattal nyertünk. Este már nyugodtan nézelődtünk s pihentünk a városban, másnap pedig indultunk tovább Németországba, ahol 3 napos jutalompihenés vár.

Sebők Klaudia

can-stock-photo_csp19216027

Ezen kívül Klaudia 2014-15-ös eredményei:

1848 méteres futás 1. hely (Eger)
4. Ergotlon bajnokság 2. hely (Tiszaújváros)
Felkészülési Verseny 1. hely (Tiszaújváros)
Országos Mezeifutó Diákolimpia csapat 2. hely (Gödöllő)
Sprint Duatlon OB 3. hely (Kaszó)
Atlétika Diákolimpia OB 3000m 6. hely (Budapest)
Bükki Hegyi Maraton 2. hely (Lilafüred)
Triatlon OB 3. hely (Eger)
Hegyifutó OB 1. hely (Felsőtárkány)
Palóc Triatlon OB 4. hely (Balassagyarmat)
SporTolna Triatlon OB abszolút 1.hely, ifi 1.hely (Fadd-Dombori)
Olimpiai Reménységek Versenye egyéni 3. hely, magyar csapat 1. hely (Karlovy Vary)
Sperlágh Futás 1. hely (Eger)
Duatlon megyei bajnokság 1. hely (Hatvan)
19. Barokk Futóparádé 1. hely (Eger)
Kerékpár Hegyi Időfutam 1. hely (Bükkszentkereszt)
Barátság Maraton 1. hely (Miskolc)
11. Balaton Maraton 1. hely (Siófok)

Please follow and like us: