Last minute Lillafüred

Keresztyén Fruzsina | Vízesés, Hámori-tó, kastélypark, s sok barlang! Lemaradtál a váratlan jó idő kapcsán kitervelt előző nyitott túránkról Lillafüredre? Most elolvashatod, hogyan telt a nap, milyen természeti szépségeknek lehettünk tanúi. Képekben nem lesz hiány, hiszen megállás nélkül fotóztunk!

Kihagyhatatlan Lillás csoportkép! - Fotó: Gólya Tamás
Kihagyhatatlan Lillás csoportkép! – Fotó: Gólya Tamás

Az Egerből Lillafüredre induló buszhoz sajnos viszonylag korán kellett kelnünk [főleg Szilvásváradról! –a szerk.], tehát fáradtan indultunk a napnak, de amint megláttuk a busz ablakából a tájat, kárpótolt minket a látvány és alig vártuk, hogy leszálljunk, belevágjunk a túrába.

Vidra virulás!  - Fotó: Osvárt Dániel
Vidra virulás! – Fotó: Osvárt Dániel

Amikor megérkeztünk, első utunk egy parkba vezetett. Itt fényképezkedtünk egy vidrát ábrázoló szoborral, és egy rádió alakú madáretetőre is figyelmesek lettünk, nagyon ötletes volt. Következő állomásunk a lillafüredi Palotaszálló mellett lévő Hámori-tó volt, amin csónakázni is szoktak. A tó akkor még be volt fagyva, nem tudtuk mennyire biztonságos, de hajtott a kíváncsiság és egy kép kedvéért rámerészkedtem. Ezek után a palota kertjét jártuk be pontról-pontra. A park érdekes volt, mindenhol fából és kőből faragott állatok rejtőztek és figyelték az odalátogató túrázókat. A park függőkertjében Herman Ottó szobrával is készíthettünk egy selfie-t. Nem messze tőle, a Szinva-vízesést csodáltuk meg, és miközben Gólya Tamás tanár úr felolvasta József Attila Óda (katt!) című szerelmi vallomásának részletét – a vers helyzetképe pont a Szinvát idézi!-, mi csodáltuk a megfagyott víz aláomló jégcsapjait. Gyönyörű volt!

A félig befagyott vízesés  - Fotó: Osvárt Dániel
A félig befagyott vízesés – Fotó: Osvárt Dániel

Úgy gondoltuk egy laza túrán veszünk most részt, de kezdett gyanússá válni, hogy nem másztunk hegyet, sőt nagyobb emelkedőt sem. A gyanúnk be is igazolódott, a túra java csak most következett. Kb. 300 m-es szintkülönbséget tettünk meg – úgy bő tíz perc alatt. Mire felértünk, mindenki csak a levegőt kapkodta, így hát leültünk pihenni a hámori sziklákon – csodás volt, be lehetett látni mindent, a kastéllyal együtt.

Mint egy ókori szobor! - Fotó: Gólya Tamás
Mint egy ókori szobor! – Fotó: Gólya Tamás

Nem tartott sokáig a pihenés, indultunk is tovább. Barlangok következtek. Az első a Szeleta-barlang volt, s én már itt elkezdtem hiányolni a denevéreket, de végül láttunk párat. Innen visszamászva, a Büdös-pest nevezetű barlang követte, érdekes növényvilágával. A barlang feltárásakor a régészeti leletek mellett érdekes csontok is kerültek a felszínre (pl.: medve, oroszlán, bölény, vadló és ráadásnak, mamutcsontokat is találtak a kutatók). Mi pedig felfedeztünk elég újszerű barlangrajzokat is. Tehetséges fiatalok rajzolhatták a XXI. századból!

Kecskelyuk csoportkép - Fotó: Gólya Tamás
Kecskelyuk csoportkép – Fotó: Gólya Tamás

Az utolsó barlang, és egyben a leghosszabb, a Kecskelyuk volt, melynek feltárt hossza 480 méter. Magas, s fokozatosan keskenyedő járatokon másztunk egyre beljebb, a barlang belsejébe. Ha a falakra világítottunk a lámpákkal láttuk, apró cseppkövek csillogtak. Fura csillogásra is figyelmesek lettünk. Nem tudtuk, mi az, csak találgattunk, de mikor elérhető magasságban volt, hozzáértünk, és rájöttünk azok vízcseppek megfagyva. A barlang mégis olyan volt tőlük, akár egy aranybánya. A nap emlékeinek tiszteletére egy csapatképet is készítettünk a barlang közepében.

:) - Fotó: Gólya Tamás
🙂 – Fotó: Gólya Tamás

Így telt tehát a napunk. Buszindulás előtt még volt idő egy gyors forró csokira az Ámor kávézóban, ahol felmelegedtünk. Sáros csizmákkal, nadrággal indultunk haza, melynek természetesen itthon nagyon örültek… Kinézetünk ellenére rengeteg élménnyel lettünk gazdagabbak, csak ajánlani tudom ezeket a remek hangulatú túrákat. Aki esetleg nem tudott eljönni, vagy magáról a lehetőségről nem hallott, ám kedvet kapott hozzá, figyelje a MéDiák híreit: a következőn érdemes részt vennie! Mert mindig van következő… (S tényleg! IDE kattintva már jelentkezhetsz is egy ingyenes jelvényszerző teljesítménytúrára!)

Szöveg: Keresztyén Fruzsi
Fotók: Osvárt Dániel, Keresztyén Fruzsina, Safranka Krisztina, Gólya Tamás

Please follow and like us: