Függőségek- A jóból is megárt a sok…

Csokoládé-függőség, avagy ahogyan még kevesen hallottak róla, csokoholizmus. Bár a függőség szó hallatán, elsősorban a rossz dolgok jutnak eszünkbe, mint például a drogok, cigaretta, alkohol…, a csokoládé is vezethet függőséghez. A csokiban mégis mi lehet a rossz?

Gondoljunk bele! Szinte nincs olyan ember, aki ne szeretné a csokoládét. Elég körbe nézni a boltokban, és ha megkívánjuk, már nincs visszaút, megvesszük azt.

A kutatók ezt azzal magyarázzák, hogy elmagányosodott a társadalom. Egy közösségben is legfontosabb, leggyakoribb társunkká az okostelefonunk vált. A kiemelkedő teljesítményeinket nem ismerik el más emberek, ezért az édes ízek vigasztaló, jutalmazó eszközként használnak.

10531050_697920963576432_542421304_n

A csokival való vigasztalás pedig szó mi szó, általában a szülők “hibájából” ered. A kisgyerekeknek jutalomból csokit adnak ha megeszik például a levest, vagy ügyesen megcsinálják a házi feladatot, vagy már akkor is, ha nem csinálnak semmi rosszaságot. Ez felnőtt korunkra sem változik, ha valami sikerül, jöhet a megérdemelt jutalom, a csokoládé. Az édesség amely boldogsághormont termel.

nutela

Legkönnyebben úgy tesztelhetjük,hogy rabjai lettünk-e már a mennyei íznek, hogy kis időre elzárjuk magunktól. Ha kibírjuk,akkor nem vagyunk függők, csak édesszájúak. Viszont abban az esetben, ha nem bírunk ki minimum egy hetet csoki nélkül, bizony függők lettünk. Ezért nem mindegy hogy napi egy kockát, vagy napi egy táblát fogyasztunk el belőle.

Ámde, a csoki kockákkal is óvatosan kell bánni. Ha magányunkban eszünk egyet, vagy jutalomként fogjuk fel, a sok-sok kicsi csoki kocka is sokra megy. Rosszul érezzük magunkat, egy kicsit vigasztalódunk, majd ettől még inkább rosszul vagyunk, nagyobb vigaszra van szükségünk, mint ahogy a végén nagyobb ruhaméretre is.

10526707_697920973576431_1964631357_n

Senki sem szeretne elhízni, de a csokoládénak a tiltása sem megoldás a problémára. A csoki függőséget elkerülhetjük, ha mértékkel, és az íze miatt esszük. Oda kell rá figyelni, tudatosan fogyasztani, akkor mikor kedvünk tartja, nem pedig akkor ha valami „oka” van.

Érdemes mindig különböző, más és más ízeket megkóstolni és beosztani mikor, mennyit ehetünk.

Ha mértékkel eszed, abból nem lehet baj! :)
Ha mértékkel eszed, abból nem lehet baj! 🙂

Ne legyünk a rabjai!
Kerüljük el a csokoholizmust, a jóból is megárt a sok!

Keresztyén Fruzsina

Please follow and like us:

Comments

comments