Boldogkőváralja, te voltál a legszebb! – Jutalomkirándulás a márciusi ifjaknak

Emlékeztek még a március 15-i ünnepi műsorra? IDE kattintva újranézhetitek! A műsor szereplői Sipos Zsuzsa tanárnő kíséretében nyertek egy jutalomkirándulást. Fecske Dóra számol be élményeiről.

10156038_695811080471752_2651434282874195364_n
Csoportkép az uráli nyelvcsalád előtt
Uráli nyelvcsalád
“Soha sem öleltem még át egy egész családfát” S. Zs.

Egy esős napon indultunk el az ünnepségen való részvételért járó kirándulásunkra. Mind izgatottan szálltunk fel a Sárospatakra vezető buszra, hiszen körülbelül csak ennyit tudtunk, hogy oda megyünk. Miután Sipos Zsuzsa tanárnő leellenőrizte, hogy mind megvagyunk-e, elindultunk egy 2 órás buszútra. Személy szerint nekem ez kicsit sok volt, mert nem szeretek buszozni, de megérte.

Sárospatak
“Hello Sárospatak!”

10173569_695807270472133_4296321730417583518_n

10171144_695809230471937_8274765096076319059_n

1902985_695809417138585_4602243318367381883_n

Négy óra körül már a sárospataki várban voltunk, hozzá tenném iszonyatosan szakadt az eső, de a vár legtöbb területe fedett volt szerencsére. Nagyjából másfél órát tölthettünk ott, annyira nagy volt a vár és annyi érdekes dolgot mondott az idegenvezető. Az egyik terembe olyan jó volt a visszhang, hogy dalra is fakadtunk és az előadásból elénekeltünk egy dalt, kipróbálva a terem akusztikáját. A várban volt egy terem, ahol régi ruhák voltak kiállítva, nekem az a terem tetszett a legjobban. A vár legtetejére is felmentünk, ahol szakadt az eső, de a kilátás kárpótolta a rossz időt. A nézelődés végén persze csináltunk csoportképeket, melyeknek elkészítése nem ment túl könnyen, hiszen alig volt olyan hely, ahol ne esett volna az eső.

Már vacsoraidőre járt, amikor elindultunk a szálláshelyünkre. Mikor megérkeztünk, mind gyorsan elfoglaltuk a szobáinkat, és egy gyors kipakolás után már mentünk is le, mert nagyon éhesek voltunk. Nem messze a kollégiumtól volt egy étterem, ahol háromfogásos vacsorát kaptunk. Nagyon finom és laktató volt, ezért még egy gyors sétát ejtettünk a vacsora után, de tényleg gyorsat, mert nagyon hideg volt.

Visszaérve, mi Forgács Fannival elég hamar nyugovóra tértünk volna, ha a fiatalabbak hagyták volna, nem sokat aludtunk és rájöttünk, hogy mi már „öregek” vagyunk ehhez, hogy egy élménnyel teli és fárasztó nap után hajnali 3-ig fenn legyünk. Meg is lepődtünk, amikor a többiek reggel pár óra alvás után is fittek voltak, és egész nap ugyan úgy fel voltak töltve, mintha 8 órát aludtak volna.

Széphalom
Közös Biblianyomtatás

10247281_695807940472066_8491720227527554512_n

Boldogkőváralja
“Boldogkőváralja, te voltál a legszebb!”

Reggel összepakoltunk és elindultunk reggelizni, ahol svéd asztal várt ránk. Jól tele is ettük magunkat ismét. A reggeli után Széphalomra indultunk, ahol Kazinczy Ferenc emlékművét néztük meg. A következő megállónk Füzér volt, ott csak arra volt időnk, hogy a várat kívülről megnézzük, de az is iszonyat gyönyörű volt. Vizsoly volt a következő, ahol a Vizsolyi Bibliát néztük meg és a templomban egy idegenvezető néni elmondta a történetét. Vizsolyon meg is ebédeltünk, vettünk magunk pár emléktárgyat, és az ebéd után egy kis jégkrémet is.

Boldogkőváralja volt az utolsó nagyobb megálló, ahol ismét körbevezetett minket egy idegenvezető. A kedvenc váram lett, hiszen olyan gyönyörű volt a kilátás, hogy én azt mondtam: ott maradok. Nagyon szép hely volt, szerintem ott töltöttük el aznap a legtöbb időt, mert mindenkit elragadott a kilátás és a hely nyugalma. Sajnos onnan is el kellett indulnunk, hogy időbe visszaérjünk Egerbe, de volt még egy hely, amit a kicsik már nagyon vártak. Szerencsre mentünk, ahol feltankoltuk magunkat csokival. Beérkezve a boltba megzavart minket a bőség zavara és alig tudtunk választani.

Szerencs
Szerencsi emlékek…

10174831_695810837138443_7706686352649171995_n

Eljött az indulás ideje és elindultunk Egerbe, a buszon nagyon jó volt a hangulat, bár én elég hamar elaludtam, mert nagyon fáradt voltam, de ahogy hallottam, a busz többi tagja nagyon jókat játszottak Zsuzsa nénivel.

Késő délután meg is érkeztünk Egerbe, mindenki elbúcsúzott a másiktól és fáradtan, de emlékekkel tele haza mentünk. Én nagyon jól éreztem magam, szeretek új helyekre menni és köszönet, hogy ilyen szép helyeken járhattam.

Fecske Dóra

Fotók: Fecske Dóra, Sipos Zsuzsa

Please follow and like us: