’48-as emléktúra

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Magyar Cserkészszövetség “Kisközösség, nagy élmény” (katt!) programjának keretén belül ’48-es emléktúra címmel teljesítménytúrát hirdetett a Berva-völgyi cserkészparktól indulva. Csapatunknak Gólya Tamás és Ézsiás Attila tanár urak vezetésével sikerül a 12 vagy 24 km-es táv helyett egy 18 km-es túrát bejárnia (a tömegközlekedés nagy úr), de rengeteg élményben volt részünk. Erről számol be Matina Ervin Marcell 7.E osztályos kisgimnazista túrázónk.

Az otthoni készülődés nem tartott túl sok ideig, bepakoltam a kulacsot, vizet, élelmet, felvettem a terepruhám és indulás a buszhoz! Amikor Egerbe értem, kicsit izgultam, milyen lesz a kirándulás, de annyira mégsem, hiszen az osztálytársaim, Gergő és Adrián is velem tartottak. Amikor megérkeztünk a táborhelyre, egyből tudtam, hogy ez nagyon jó lesz! Az elején még elég nehéz volt a táskám, de ahogy haladtunk előre, egyre jobban fogyott belőle a víz és az élelem. A kijelölt úton haladtunk, de néha felmehettünk a domboldalra körülnézni, s szerettük, amikor le lehetett vágni egy-egy kis szakaszt. A kilátás fantasztikus volt, de már az is jó volt, hogy eleve kinn vagyunk a gyönyörű erdőben, de mindenek felett a természetben.

Érezni lehetett azt a tiszta fa- és virágillatot, de a madarak csicsergése is lenyűgöző volt. Persze képekből sem volt hiány, ezt muszáj volt megörökíteni. Túra közben volt, hogy elfáradtam, de mindig új erőre kaptam, ahogy változott a táj. Az egyik kedvenc részem, mikor sziklára másztunk. Vagy amikor átvágtunk az erdőn visszafelé az erdészeti úton. Az ott eltöltött idő is megérte, s a kilátás: “hűha!”. Az egyik legszebb hely, ahol valaha jártam!

Matina Ervin Marcell 7.E

Fotók: Osvárt Dániel és Gólya Tamás

Please follow and like us: