Barangolás a Bükk-fennsíkon

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Túra egy olyan környezetben, ahol sokan azt hinnék, hogy még a madár sem jár, pedig ha belépnek, egy lélegzetelállító „mese országba” kerülnek.

Március hónap utolsó előtti napján iskolánk tanulói túrára indulhattak Gólya Tamás tanár úrral, aki a Három-kő környékére hívta kalandozni a diákokat. Én most tudhattam magam mögött az első olyan túrám, amit az iskola szervezett. Számomra hatalmas élmény volt megismerni egy olyan vidéket, ahol most jártam először, de szerintem mindannyiunk nevében mondhatom azt, hogy kár lett volna elmulasztani az alkalmat.

Reggel fél 9-kor a buszállomásról indultunk, majd megérkezvén a Bánya-hegy megállóba, egyeztetve az útvonalat, el is kezdtük a barangolást. Különböző túraútvonalakon mentük, de volt arra is példa, hogy levágtunk pár szakaszt a gyorsabb hazajutás érdekében. A túra tényleg kalandosnak mondható volt. Miután elindultunk az akkor még kijelölt ösvényen, az első pihenőnket egy nyugodt, békés környezetben ejtettük meg. Továbbindulva váltakoztak a tájak – volt, hogy a Nap sütött ránk, és volt, hogy a fák összeérő lombkoronája védett minket a hőségtől.

20140330_144600Felmásztunk egy kilátóba is, ahonnan mesés kilátás nyílt az egész tájra, s még Szlovákia közelebb eső falvait is láthattuk! Utunk később a Három-kő felé vitt. Felérve a csúcsra lepihentünk és gyönyörködtünk a tájban, amely elénk tárult, de sajnos hamar indulnunk kellett, mert egész nap két busz közlekedett: amivel odaértünk, és amihez siettünk vissza.

Visszafelé az utunkat gyors tempóban tettük meg, ezért már nem volt időnk a Tar-kő meglátogatására. Túra közben több dal is felcsendült, amik csak még élvezhetőbbé tették a túrát, és javítottak a már amúgy is jó hangulaton. A minél gyorsabb visszaérés érdekében levágtunk pár kanyart az eredeti túraútvonalból, ami csak még izgalmasabbá és kalandosabbá tette a túrát. Visszaérve a buszmegállóhoz még volt időnk pár percet pihenni, majd visszaindultunk Egerbe.

Nem bántam meg, hogy elmentem, mert lehet, hogy fárasztó volt, de a hely, amit bebarangoltunk, az csodás, és ez megért minden fáradtságot!

Bejuska Viktória (9.B)
Fazekas Edina (9.B)

Képek: Osvárt Dániel, Fazekas Edina

Please follow and like us: