Dobó István nyomában

Dobó István nyomában a kisgimisek

3 osztálytársam, osztályfőnököm, dr. Tóthné Szelezsán Gabriella tanárnő, és én október elején ellátogattunk Sárospatakra és Dobóruszkára, mivel tavaly megnyertünk egy országos történelemversenyt, amit az egri vár ostromának 460. évfordulója alkalmából rendeztek az egri várban. A kirándulásuk 2 napos volt.

Az első napon megnéztük a Sárospataki Református Kollégiumot, délután pedig Dobó István sírjához mentünk, ami egy dobóruszkai kis templomban található. Nagyon sok érdekes dolgot tudtunk meg Eger várának kapitányáról, amit egy itt élő bácsi mesélt el nekünk a templomról, a Dobó családról és Dobó István csontjainak megtalálásáról. Megtekintettük, majd megkoszorúztuk Dobó István eredeti síremlékét. Találkoztunk a helyi magyarok szervezetének vezetőjével is, aki bemutatta nekünk a falut.

Nagyon kedvesek és vendégszerető emberek voltak, még teázni is meghívtak bennünket. Este kicsit fáradtan értünk vissza sárospataki szállásunkra. Egy pizzériában vacsoráztunk.

Másnap a pataki várba tettünk kirándulást. Itt megtekintettük a lakótornyot és a Rákócziról szóló kiállítást is. Még Sárospatakon ebédeltünk, de délután már elindultunk haza.

Nagyon élveztem a kirándulást és szívesen maradtam volna még pár napot. Nekem legjobban a vár tetszett és ezt élveztem legjobban.

Almási Anna és Vincze Zsombor 7.e

A református kollégium

Legelső programunk a református kollégium meglátogatása volt. Amint elfoglaltuk a szállásunkat és kipakoltunk, már sétáltunk is a főutcán át a kollégiumhoz. Ott pár perc várakozás után az igazgató asszony vezetett minket a kollégium épületeiben és a történeti kiállításon. Nagyon megtisztelőnek éreztük, hogy ő fogadott minket. A kiállítás nagyon élvezetes volt, megnéztünk mindent, ami a régi kollégiumhoz kapcsolódott. Szerintem közülünk mindenkinek legjobban a régi osztályterem tetszett. Még be is ülhettünk és fotózkodtunk is a régi padokban.

Maruzs Nikolett 7.e

A sárospataki vár

Nagyon szép volt a vár. Sokkal nagyobb volt, mint az egri. A múzeumban sok érdekesség volt: régi könyvek, fegyverek és szőnyegek. A vár múzeumát és vörös tornyát néztük meg. Az udvarán volt két páva, nagyon szépek voltak. A kiállítás különleges volt, máshol nem nagyon lehet látni ezekhez hasonló tárgyakat, eszközöket. Voltunk abban a teremben is, ahol Rákóczi idején a sárospataki országgyűlés ülésezett. A kilátás gyönyörű volt, lehetett látni a Bodrogot meg szinte egész Sárospatakot. Nagyon érdekes volt a múzeum, örülök, hogy ott lehettem.

Ofra Balázs  7.e

Please follow and like us: