Stress? Chill out!

Mindannyiunk életében elkerülhetetlen egy-egy húzósabb helyzet, amikor bizony beüt a krach vagy teljesítenünk kell. De mi a teendő akkor, ha túlságosan ráparázunk a dolgokra? 5+1 jó tanács vészhelyzet esetére.

1.      Nyugi!!!

Aranyszabály. Oké, mondani könnyű, de attól nem lesz jobb semmi, ha valamire rágörcsölsz, csak a saját dolgodat nehezíted meg vele. Ülj le és várd meg, amíg lehiggadsz, mert ha azon pörögsz, hogy mi fog történni vagy hogy csinálj meg valamit, nem jutsz egyről a kettőre.

2.      Legyél egy kicsit egyedül!

Hidd el, sokat jelent, ha csak egy rövid időre is, de magadra maradhatsz a gondolataiddal. Szakíts meg minden kapcsolatot a külvilággal (SEMMI FACEBOOK!) és vonulj egy kicsit vissza. Ha minden dolgot kizársz a fejedből és csak magadra koncentrálsz, rájössz, miért is vagy feszült és hogy felesleges azon idegeskedni, ami 5 év múlva már úgy sem fog érdekelni.

Mindig jó, ha az ember egyedül lehet…
Mindig jó, ha az ember egyedül lehet…

3.      Ne dramatizálj!

Ha randira, vizsgára vagy bármi másra készülsz, fontos, hogy reálisan lásd a helyzetet. Ne állíts be mindent úgy, mintha katasztrófa lenne, mert ha így állsz hozzá, előbb-utóbb az is lesz. Nem most léptél ki egy brazil szappanoperából, úgyhogy csak csigavér, ne vedd az életet túl komolyan.

4.      Lazíts!

Nem kezdhetsz neki úgy egy pl. fontosabb házi dolgozatnak, hogy hullafáradtan hazaérsz a suliból és már rögtön bele is csapsz a lecsóba. Ha komolyan foglalkozni akarsz a dologgal (és nem csak Ctrl+C és Ctrl+V, mert az csúnya dolog!), akkor várj legalább egy fél órát, addig egyél valamit, kapcsolódj ki, hallgass zenét vagy olvasd el a kedvenc könyved következő fejezetét. Légy kreatív!

Lazíts!

5.    Sportolj!

Ha van egy kis szabadidőd, a mozgás az egyik legmegfelelőbb módszer arra, hogy kiereszd a gőzt. Ehhez nem kell élsportolónak lenned vagy nagyon megerőltetned magad, biciklizz vagy kosarazz a barátaiddal a szabadban. Ha pedig úgy érzed, hogy mérgedben legszívesebben széttépnél valakit, tudom ajánlani az edzőtermet és a küzdősportokat. J

+ 1. Találkozz a haverokkal!

Most ezzel nem ellent mondok a 2. pontnak, a magány is fontos, de ha lemerültél, azért vannak a jó barátok (ha-ha), hogy feltöltsenek energiával és eltereljék a gondolataidat a problémáidról. És mi más lehetne jobban stressz oldó, mint a nevetés?

 2114

 

Igazából nem akartam annyira drasztikus módszerekkel élni, de ha ez nem segít, nincs más megoldás, tanuljatok Mucsi Zolitól! 😀

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MdG1nA9zxck[/youtube]

Czoller Nikoletta

Please follow and like us:

Comments

comments