Let’s Click Lengyelországban

Április második hetében, a Let’s Click projekt keretében Lengyelországba utazhattunk. A projekt a Tempus Közalapítvány által meghirdetett Comenius Iskolai Együttműködések program keretében, az Egész életen át tartó tanulás program részeként valósul meg.

A hosszú út közben a lengyel határ után megálltunk egy benzinkútnál, ahol meglepődve tapasztaltuk, hogy ott még van hó. Lajos bácsi felszólítására megdobáltunk hógolyóval egy békát. Tychy-ben 1 órás kavargás után megérkeztünk Bieruń-ba, ahol a suli felé vettük az irányt. Ott már vártak ránk a befogadó családjaink, majd elbúcsúztunk kísérőinktől aznapra, és utána a családok hazavittek minket.

Másnap a suli géptermében kezdtünk, majd délután a lengyel diákok műsorát tekinthettük meg. Az előadás közötti szünetben megízlelhettük a lengyel kávé zamatát, ezzel sikeresen elfogyasztva az összes tejet.

Kedden elmentünk a Pszczyna-i bivalyrezervátumba és kastélyba, ahol a múzeum előtt kifeküdtünk a fűre napozni a litván, az észt és a portugál tekintetek kereszttüzében. Az ebédet egy középkori lovagi étteremben fogyasztottuk el. A délutánt megint a suliban töltöttük, ahol elkezdtük Naprendszerünk gyártását, ezután vendéglátóinkkal elmentünk virslit és mályvacukrot sütni.

Szerdán elutaztunk Krakkóba, ahol annyira hosszú napunk volt, hogy le se tudjuk írni.  Rengeteg nevezetességet láttunk, meglátogattunk egy repülőgép múzeumot, és egy interaktív tudományos kiállítást is.

Csütörtökön Bielsko-Biała-ba mentünk, a rajzfilmgyárba, ahol a Lolka és Bolka készült. Délután az iskolában töltöttünk egy kis időt, ugyanis csináltak nekünk sütit, meg búcsúzóul kaptunk ajándékot. Ez után a minket fogadó lengyel lányokkal elmentünk bowlingozni és megmutattuk, hogy nem csak vízilabdában jók a magyarok. Ez volt az utolsó közös programunk velük.

Péntek reggel a tanáraink szállása előtt elbúcsúztunk a családoktól, és kísérő tanárainkkal együtt elindultunk Auschwitzba, ahol megnéztük a koncentrációs tábort, majd hazaindultunk. Az úton megálltunk még sajtot venni. Legszívesebben haza se jöttünk volna, mivel nagyon jól éreztük magunkat.

Boros Kitti, Tóth Veronika (9.G osztály)

Please follow and like us: