Évindító túra

Forgács Fanni és Orosz Eszter (11.c) beszámolója az idei tanév első túrájáról. Reméljük a következő kiránduláson még több diák megtapasztalja azt az érzést, amiért mi túrázni járunk. Iskolánk “klasszikus” évindító túrájáról fotókat ITT találtok a honlapon, valamint EZEN linken a Gyakorlóiskola facebook oldalán rengeteg jó fotót!

Idén is, mint az eddigi években, megrendezésre került az Évindító túra Túrakörös változata is. Egy napsütötte szombati reggelen iskolánk diákjai útnak indultak, hogy egy felejthetetlen közös kalanddal köszöntsék az új tanévet.

Minden osztály együttes erővel vágott neki a természetnek, hogy eltöltsenek egy napot a friss levegőn, a szabadban.

A csapat a Nagy-Egeden

A mi kis túracsapatunk a “szokásos” Eged-Felsőtárkány útvonalat tűzte ki célul. Reggel 8 órakor már mindenki izgatottan várta az előttünk álló izgalmas utat. Míg a felhőtlen égen a nap gyönyörűen ragyogott, mi egyre magasabbra és magasabbra jutottunk. Törekvéseink eredménye hamarosan meglett, feljutottunk a Nagy-Eged csúcsára. Csodálatos kilátás tárult elénk, s miközben ebben gyönyörködtünk, pótoltuk folyadék szükségleteinket. Megcsodálhattuk az új keresztet is, és Ézsiás Attila tanár úr beszámolójából azt is megtudhattuk, hogy az előző milyen sorsa jutott. Egyéni felelősségünkre felmászhattunk a kilátóba is, és siklóernyősöket is láttunk.

Kevés pihenés után ismét elindultunk. Menet közben sok szép természetfotó készült és nevetgélésre is volt erőnk bőven. Az erdőben a fák lombjai eltakarták előlünk a tűző napfényt, így a hűvös erdőben koptathattuk tovább a turistaösvényt, hol együtt, hol pedig párosával. Meg szerettük volna tréfálni Ézsiás Attila tanár urat, ezért felhívtuk, hogy eltévedtünk, és nincs egy fa sem, de ő túl komolyan vette, ezért hagytuk az egészet és mondtuk, hogy ne aggódjon, megyünk. Aztán rájöttünk, hogy mégsem tudjuk, hogy merre kell menni, mert épp egy elágazáshoz jutottunk. Szóval, kalandokból és izgalomból sem volt hiány!

Kilátás a Vár-hegy mindkét oldaláról: a Kövesdi kilátó és a “Félbehagyott dolomitbánya”

A Vár-hegyen a Kövesdi kilátó és a dolomitbánya látogatása közben olyan gyorsan repült az idő, hogy észre sem vettük, hogy Felsőtárkányba értünk. Ismét a szokásos játszótéren, a Hegyikristály Ökoparkban találtuk magunkat, amit persze a mi fantasztikus túravezetőink: Gólya Tamás és Ézsiás Attila tanár úr élveztek a legjobban. Leültünk pihenni, és falatozni kezdtünk. Túl hamar elindultunk, pedig szerettünk volna még egy kicsit együtt szórakozni, de hát a busz sohasem vár! A hazafelé út még egy tanár-diák „küzdelmet” is tartogatott, melyet Attila tanár úr sem úszott meg szárazon!

A túra végére érve is nagyon vidámak voltunk, hiszen a túrát – mint mindig – végig kísérte a móka és a kacagás.

Aki egy felejthetetlen élményre vágyik és szeretne lelkes tagja lenni a Túrakörnek, jöjjön el legalább egy túrára, a jókedv mindig garantált!

Forgács Fanni (11.c)
Orosz Eszter (11.c)

Fotók: Pap Andrea (11.d) és Gólya Tamás

Please follow and like us: