Kettlebell edzés

Kettlebell

Pekár Csanád (11.d) vagyok. Az EKF tanulójaként szeretnék titeket megismertetni egy új életformával: „a kettlebellel, vagy más néven gyriával, a tradicionális orosz vassúlyzóval. Ez lényegében egy ágyúgolyó, amire egy bőrönd fülét rögzítették.Az első kettlebell eszközök a takarmány mérésére szolgáltak. Parasztok és mezőgazdasági munkások használták, és erejük vitán felül megnövekedett.” (www.kettlebell.hu)

Nagyszerűsége éppen egyszerűségében rejlik, aki valaha próbálta már tudja, hogy az egyik legjobb eszköz és módszer az állóképesség és az erő növelésére. Fontos azonban megérteni, hogy a kettlebell nem más, mint egy eszköz, amely mögött egy korszerű és tudományosan felépített rendszer áll, az RKC. Ennek a rendszernek a vezetője: Pavel Tsatsouline. Korábban az orosz speciális rendőri és katonai egységek erőnléti edzője volt.  Közel 500 gyakorlat van. És akkor még nem beszétünk az RKC módszertan rehabilitációs vagy prehabilitációs aspektusairól. Ettől ne azt várja az ember, hogy olyan nagy felpumpált ember lesz, mint a kondi termekben látott emberek. Szálkás izmos testet eredményez, valamint egyensúlyjavulást és robbanékonyságot, erőt! Én másfél éve csinálom. Az első pár edzés után még mindenki izomlázas, de utána ez megszűnik. Hölgyek is űzik, csak kevesebb kilóval. A férfi kezdősúly 16 kg – a férfiak nagy része ezzel kezd. A nőknél 8 kg. Az is jó benne, hogy elég 1 négyzetméter az edzéshez, és csak egyszer kell megvenned, mivel egy vasgolyó még 1000 év múlva vasgolyó marad. Maximum a festék pattog le, de annak is sok idő kell. Pénzügyileg is olcsóbb, mint a konditermek, és azt is csak addig kell fizetni, még megtanulod használni. Ha valakit érdekelne, a www.kettlebell.hu oldalon, az RKC instruktorok fejlécnél Aladi Lászlót keresse.

(A cikkben felhasznált forrás: www.kettlebell.hu)

Please follow and like us:

Comments

comments