Ördögi túra

Március 24., egy verőfényes szombati nap. A diákok többsége ábrándozva kószál a kissé kiüresedett folyosókon, ugyanis pénteki tanítási nap szerint kellett jönniük aznap. Azonban a Túrakör az iskolapadot a dél-Bükk szépségeire cserélte: Cserépfalu és Cserépváralja környékén túráztunk szurdokon és réteken át! Olvassátok el Orosz Eszter (10.c) beszámolóját, s a fotógaléria segítségével aki ott volt, idézze fel a túrát! Aki pedig kihagyta, a következő alkalommal ne hezitáljon!

Készen álltunk egy ördögi túrára!

A már összeszokott túracsapatunk néhány új taggal bővülve egy verőfényes szombati napon ismét útnak indult, a mostani célpont Cserépfalu és környéke volt.

Reggel 9:30-kor gyülekeztünk a nagy buszmegállóban, és negyed óra múlva már a buszon ülve izgatottan vártuk az előttünk álló túrát. Ézsiás Attila tanár úr hangos felkiáltása jelezte számunkra, hogy megérkeztünk, és a buszról leszállva neki is indulhattunk az útnak. Első célállomás a cserépfalvi kilátó volt, ahol gyönyörködhettünk a fantasztikus panorámában.  A kis pihenő után tovább indultunk, s lassacskán eljutottunk a cserépváraljai Felső-szoroshoz, ahol az avarban szaladgálva haladtunk tovább. Az erdő tőlünk zengett, a hangulat – mint mindig – nagyszerű volt. A viccek most sem maradhattak el, de közben a túravezetők vezényszavaira is figyeltünk. Szinte észre sem vettük, hogy megérkeztünk a Hór-völgyhöz, ahol ismét tartottunk egy kis pihenőt. Minden erőfeszítésre szükség volt, hogy felmásszunk az Ördög-torony szikláinak tetejére, de nagy élményt jelentett az is, mikor elértünk a Suba-lyuk barlanghoz, és kisebb-nagyobb sikerrel sziklamászókká válhattunk. Esésekből most is volt bőven, de hát azok nélkül nem is lenne igazi túra, a túra! A Suba-lyuk barlang által betekintést nyerhettünk az ősemberek mindennapi életébe, amit Gólya Tamás és Ézsiás Attila tanár úr beszámolója tett még érdekesebbé.

A túra nagyon hamar elszaladt, észre sem vettük, hogy visszaérkeztünk a kiindulási ponthoz.  Sok új élménnyel gazdagodva szálltunk fel a buszra, az érzések csak úgy kavarogtak bennünk, nem igazán tudtuk eldönteni, hogy szomorúak vagyunk-e vagy inkább vidámak, hiszen a túra véget ért, de reméljük, hogy sok ilyen kalandban lehet még részünk!

Orosz Eszter 10.c

Galéria (Gólya Tamás képei):

Please follow and like us: