Dolce Vita 2017

Mi, végzős gimnazisták már régóta óriási várakozással készülődtünk erre a hétre – amikor is este 11 óra körül kigördültek autóbuszaink a Gyakorlóiskola udvaráról – és elindultunk a napfényes Itália felé (ekkor még így gondoltuk, de amikor Szlovénián átutazva végig szakadt az eső, – már némi kétely felmerült bennünk a remélt napsütést illetően). A buszon többnyire alvással vagy Caramel-számok hallgatásával töltöttük az időt és arról beszélgettünk, hogy milyen szuper programok várnak majd ránk.

Burano színvilágától egy mesekönyv illusztrációjában éreztük magunk

Cavallinoba kora délután érkeztünk meg, majd itt a kempingben elfoglaltuk a szállásokat. A nap további része pakolással, tengerparti sétával és strandolással telt, mert akkor még jó volt az idő, és kellemes hőmérsékletű a víz. Kedden a cavallinoi vásárba látogattunk el, ahol rengeteg féle árucikket kínáltak eladásra. Sokan vásároltak közülünk már itt szuvenírt a barátoknak, családtagoknak. A szerdai napon reggel nyolckor indultunk Punta Sabbioni kikötőbe, ahonnan továbbhajóztunk Velencébe. Közösen megnéztük a Szent Márk Bazilikát és körbejártuk a város egyik legnevezetesebb épületét, a Doge palotát, majd kis csoportokban bevetettük magunkat Velence utcáinak rengetegébe. Láttuk a Rialtot, a város legnagyobb hídját, és a híres „Sóhajok-hídját” is. Tanulmányoztuk a templomok különleges építészeti megoldásait, elidőztünk a szebbnél szebb freskók, szobrok előtt.

Velence, ahol vízen bármi hamarabb megközelíthető

A délutáni órákban étkeztünk vissza a kikötőbe, ahonnan először Muránóba hajóztunk – és ott egy üvegkészítő manufaktúrát látogattunk meg. Bemutatták számunkra, hogy miképpen készülnek a világszerte híres üvegtárgyak. Ámulva néztük a hozzáértő szakember munkáját , s közben próbára tettük angol tudásunkat is – hiszen a tájékoztató ezen a nyelven hangzott el. Ezután Burano szigetére vitt minket a hajó, ahol ismét rácsodálkoztunk a mesébe illő színes, hangulatos házakra és a Pisai – toronyhoz hasonló látványosságra. A kora esti órákban érkeztünk vissza a kempingbe. Másnap ismét egész napos program következett. Úti célunk a Garda-tó és Sirmione városa volt. A tavon csónakázni lehetett, a városban pedig megkóstolhattuk azt az igazi, isteni finom olasz fagyit. Mindannyiunkat magával ragadott ennek a csodás kisvárosnak a hangulata, amelynek számos római kori emléke is viszonylag épségben maradt meg.
Sirmione után az autóbusz Veronába vitt minket, ahol megtekintettük az Arénát, majd Júlia házát is. Különleges volt, ahogy az eredeti helyszínen idézhettük fel az irodalom órán tanultakat.

Aki elég korán kelt, annak ilyen látványban is része lehetett a tengerparton

A nap utolsó állomáshelye Padova városa volt, itt a Szent Antal bazilikát járhattuk körbe. Mindenkinek nagyon tetszettek azok a régi ereklyék, amelyek megtekintése céljából rengeteg turista látogat el ebbe a híres templomba. Egy kiadós bevásárlás után pedig késő estére értünk vissza a kempingbe.
Pénteken és szombaton szabad program volt, az előbbi napot strandolással töltöttük, de szombatra ismét elromlott az idő.
Vasárnap reggel indultunk végül haza, és este nyolc körül érkeztünk meg Egerbe, fáradtan, de feledhetetlen élményekkel gazdagodva.

Velkei Brigitta és Pápai Stefánia

Jöttünk, láttunk, élveztük!

…további képek az Instagram oldalunkon: https://www.instagram.com/me_diak/

Please follow and like us: