Mosolykommandó: önerősítő mantrák

Mint mindenkinek, nekem is vannak rosszabb napjaim, viszont ezek a rosszabb napok annyira felemésztették már az energiám, hogy egyre nagyobb döntéseket kell meghoznom. Végül szakemberhez fordultam, s a közös munka mellett kaptam házi feladatokat is, és most ezeket szeretném nektek megmutatni, hátha segít rajtatok is!

„Elfogadom magam” – megerősítő mantrák

Az első feladatom az volt, hogy telefon segítségével fel kellett vennem egy motivációs szöveget. Ez nem volt több egy rövidke mondatnál, de amilyen rövid, annyira hasznos is! Ezt a hangfelvételt reggel és este kell meghallgatni, de ha napközben rossz kedved van, és jól jönne egy biztató mantra, akkor is érdemes meghallgatni, vagy csak rágondolni.

Self-Esteem-Self-Confidence-Healing

Na, de milyen motivációs szövegekre gondoljatok itt? Egy önbizalomhiányos embernek, aki nem képes elfogadni magát, olyan szöveget tudnék ajánlani, mint pl.: „Elfogadom magam!” ; „Szeretem magam!”. Egy olyan embernek, aki bátortalan, nem hisz a cselekedeteiben, az például felmondhatja azt is, hogy „Sikerülni fog, meg tudom csinálni!”. Nem kellenek ide bonyolult szövegek, a legjobb, ha egyszerű, de lényegre törő mondatokat mondotok fel – amiben idővel tudtok is hinni.

(Az agykontroll módszerében szintén nagyon hasznosak a megerősítő mantrák. Az alábbi videóban találsz még 101 példát, ha nem jut eszedbe saját mantra!)

A legfontosabb része ennek, hogy érezzük át belül az üzenetünket, tegyük magunkévá a mondanivalóját. Nagyon fontos, hogy rendszeresen csináljuk, mert csak akkor lesz hatásos! Minden reggel és este szükséges, hogy halljuk, mert a tudatalattink csak akkor képes elhinni ezt, ha folyamatosan hallhatja, nem két-három naponta, vagy amikor eszedbe jut.

A második feladat majdnem ugyan az, mint az előző, csak más a kivitelezés. A legcélszerűbb, ha ehhez veszünk egy külön füzetet, noteszt, vagy bármi ilyesmit, ugyanis itt nem hallgatni fogjuk a mantránkat, hanem leírni! A szöveg – mint az előzőnél – legyen rövid és lényegre törő. A kitalált mantrát minden reggel és este tízszer írjuk le a füzetbe, és írás közben hangosan mondjuk is ki. Higgyétek el, ez egy nagyon hatásos módszer, nekem is sokat segít!

(Az indiai mantrák szent énekek, amik szövege és dallama is egy-egy kívánt állapothoz viszi közelebb az elmét. Az alábbi “Zöld Tara” mantra a lelki béke, megnyugvás, védelmezés célját szolgálja.)

Hátulütő! Az elménk egy csodálatos dolog, viszont ő akar mindent uralni, azaz képes olyat csinálni, hogy megállítja az ujjaink mozgását, mikor a lejátszás gombra akarunk nyomni, vagy a tollat kidobja a kezünkből, mikor le akarjuk írni a mantránkat. Semmi gond, ez természetes dolog, mert ott bent, mélyen, félünk a változástól, és így próbál védekezni az egónk. Nem szabad hagynunk, hogy a bizonytalanság, félelem vagy lustaság győzzön ebben a körben, hanem folytatnunk kell a feladatot, mert a végén beláthatjuk, hogy mennyivel egyszerűbb minden, és boldogabbak vagyunk!

Sztahora Lili

1315938117-843tn4

Haladó szint: ha már magadnak képes vagy önerősítő én-üzeneteket megfogalmazni, tedd meg ezt kifelé is! Mondd ki a vágyaid és a panaszaid E./1. személyben: meg fogsz lepődni, lehet nem is tudták rólad, hogy miért érezted így magad! Míg a te-üzenetekkel a másikat sokszor megbántod, az én-üzenetekkel a probléma okát is megszüntetheted. Egy példa… gúnyolnak a suliban. Te-üzenet: “Már megint olyan idióta vagy, hagyjál már békén!”. Én-üzenet: “Nem szeretem, ha így hívsz, mert egy régi rossz emléket juttat eszembe.” Vagy az ellenkezője, egy pozitív én-üzenet a nyilvánosság előtt: “Nagyon örülök, hogy nem késtél el, mert a késés nekem azt jelenti, hogy nem tiszteli az időmet.” Többet például az alábbi linken olvashatsz az én-üzenetekről: www.jozsefistvan.hu/download.php?ID=172

Please follow and like us:

Comments

comments